Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






onsdag 11 april 2012

Begravning, lunch och Emil i Lönneberga!

Hemma igen! Begravningen gick bra. Den var vacker, stillsam och enkel. Jättefina blommor och vackra  psalmer. Begravningar får en att reflektera lite över sin egen dödlighet och sättet man lever på. När vi satt där så lovade jag mig själv att bli bättre på att ta till vara dagen och att uppskatta allt man har bättre. Tanken är ju så god men jag är rädd för att när ekorrhjulet drar igång så är man snart tillbaka där man började igen. En annan sak jag tänkte på när jag satt där var att det här med psalmer och kyrkosång får mig att direkt tänka på Astrid Lindgren och hennes sagor. På nåt sätt förpassas man 100 år tillbaka i tiden och mina tankarna går till Emil i Lönneberga. Märkligt.

Efter begravningen så åt vi lunch på Ulfhälls Herrgård. Gott och trevligt, en lagom avslutning på förmiddagen. Nu är vi hemma igen och snart är det dags för tvätta, plocka ur diskmaskinen, dammsuga och sen fotbollsträning. Vardagsbestyr!

Livet rullar vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar