Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






torsdag 26 januari 2012

Hemma igen!

Om än bara för ett par nätter så har vi i alla fall inkvarterat oss hemma igen. Jag och bebis packar upp och Andy är på hockey. Imorgon ska vi upp tidigt och städa ur de stora barnens rum och försöka få det beboeligt tills de kommer hem från skolan!

IKEA-shoppingen gick bra! Vi (läs Andy) var snabba och tillät oss (läs mig) inte några utsvävningar bland ljuslyktor och gardintyg... Vi kom därifrån med två byråer, rullgardiner, skrivbordslampor, två stycken "taklampor" (spotar på skena) och några ljus (förstås)!

Nu ska bara de eländiga byråarna skruvas ihop men det gör vi imorgon när allt är inburet på rummen!

Hoppas även att det funkar med Helen att vi hämtar skrivbordet imorgon... Åh, man vill verkligen göra om allt när man väl börjat!

Vi får lite proffshjälp imorgon också, mormor kommer ut och tar hand om Milo och hjälper till lite!

Imorgon är det vägning också, något jag fasar lite för... Karaktären sattes verkligen på prov ikväll när vi var på hönsfika hos V som fyllt år. Där fanns allt från kladdkaka, kalasbollar, paj, kakor, grädde, bär och vaniljsås. Det såg galet gott ut och jag skulle kunna ha tömt bordet men nöjde mig med lite te och grädde/bär!


Tepåsen badar skumbad!

4 kommentarer:

  1. "kalasboll" säger endast en "knasboll" :-)

    CL

    SvaraRadera
  2. Japp, men det är så fånigt att det numera är mitt bästaste finaste ord... ;)

    SvaraRadera
  3. "......bästaste, finaste.......blä för dem töntiga orden!

    SvaraRadera
  4. Hehehe! Benägen att hålla med...

    SvaraRadera