Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






onsdag 28 december 2011

Glömt att berätta...

Jag har ju alldeles glömt bort att berätta om en fantastisk julklapp jag fick av min kära far! Omtapetsering av tre rum! Vardagsrummet och barnens rum skall fräschas upp med nya tapeter och lite målning kanske. Det är ju alldeles underbart!!!

Jag har ju som bekant lite svårt för att göra en massa val men det i alla fall bli jättekul att få ordning! Vi ska välja tapeter till tre rum och jag är lite orolig för att det blir Hello Kitty för hela slanten om jag låter Elvira gå loss fritt bland tapetkatalogerna... Får nog försöka hitta ett par olika varianter som jag kan leva med och sen låta barnen välja från dem. Den långsiktiga planen är att när övervåningen väl är inredd så kommer vi flytta upp Elliot och Elvira till övervåningen och det innebär att de får nya rum där uppe. Milo får sedan ta över ett av rummen här nere. Detta ligger rätt långt fram i tiden men jag vill ha tapeter som håller ett par år och som tål lite omstruktureringar av vem som boar var...

Jag tar er till hjälp om jag kör fast. Vilket jag naturligtvis kommer att göra.

Vi ska också köpa byrå och skrivbord till bägge barnrummen. Som de ser ut nu är de rätt ocharmiga och behöver fixas till en del. Men det får nog vänta tills det är tapetserat och klart vilket bör ske under januari eller möjligtvis februari.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar