Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






lördag 21 april 2012

Lördag, part one

Jag fattar inte var tiden tar vägen när det är helg. Idag har hela familjen Taikon i alla fall hunnit med en långpromenad på morgonen. Två på cykel, två till fots och en liten lyxlirare i vågrätt läge i vagn. Förutom lite sura miner i uppförsbackarna så gick det rätt bra. Skönt med lite frisk luft. Två snabba korvar med bröd senare var vi på väg in mot stan för att, i farten, droppa av Elvira på kalas och sen ta en snabbfika hos mormor. Vi hämtade ett litet slagbord som ska få flytta ut till oss på landet. Detta följdes av en sväng till ÖB och ICA.

Nu är kalasbarnet upphämtat och vi väntar på en kompis till Elliot som ska sova här inatt. Lär bli en hel del fnissande och stojjande kan jag tänka mig.

Nu har jag en ursur liten bebis som högljutt protesterar mot att jag sitter här.

Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar