Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






onsdag 7 december 2011

Hittade en främling i badrummet i morse...

Studsade nästan högt idag när jag kravlad upp ur sängen och såg mig i spegeln...känner inte igen mig själv! Ännu har jag liksom inte tagit in att jag numera är brunett men det kommer väl!

Idag är det dags för utvecklingssamtal för Elvira, är inte speciellt orolig men man vet ju aldrig! Hemma är det rena rama tonårsfasonerna ibland med sura miner, slå i dörrar och allmänna utbrott men förhoppningsvis stannar dessa utbrott hemma!

Elvira ska iväg och leka med en kompis direkt efter skolan så jag ska passa på att hämta Elliot tidigt och gå en sväng på stan, kanske ta en fika med honom och lillebror! Man får försöka hitta lite tid tillsammans med var och en, lillebror är ju än så länge alltid med men ibland tror jag det kan vara bra att sära lite på E1 och E2! Elliot hamnar lätt i kläm när man har en liten pipgroda och en (förtids)tonårsdotter hemma...

Ikväll är det dags för teaterföreställning på skolan också -  "Pricken". Elliot ska vara vit kanin och vi ska självklart dit och titta hela familjen Taikon (jag, Andy, Björn, Elvira och Mille).

Elvira är en underbar storasyster på alla sätt och vis, hon fixar och donar och tar hand om Milo så fort hon får chansen. Igår fick även Tiger en släng av hennes fantastiska omsorg:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar