Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






onsdag 7 december 2011

Drömvinsten!

Vad skulle ni göra om ni vann en massa pengar?

Om jag vann 10 000 000 kr så skulle jag......

Flytta och köpa ett nytt hus med den "perfekta" planlösningen och sjötomt. Placera en del av pengarna smart och boka en resa till något spännande, varmt och härligt ställe - Bora Bora kanske?!! Dit skulle närmaste familjen och BFF + familj få följa med. Ny bil skulle nog det också bli! Göra några av mina närmaste skuldfria. En skvätt till något välgörande ändamål! Sluta jobba eller åtminstone gå ner rejält i tid....

Om jag vann 1 000 000 kr så skulle jag...

Renovera klart befintligt hus, fixa övervåning och tomten. Boka en semester med familjen, lösa billån, en SPA-resa och köpa alla lyxiga krämer jag och BFF vill ha :)

Om jag vann 100 000 kr så skulle jag....

Lösa vårt billån och skämma bort mig själv och BFF med en SPA-resa. En tripp till Thailand med familjen skulle kanske också kunna ordnas på en sån budget.

Om jag vann 10 000 kr så skulle jag...

Leva loppan för pengarna! Shoppa presenter till mig själv och andra, njuta och ha det bra.....


Eller skulle jag göra något helt annat? Skulle jag bli en snåljåp och samla alla pengar på hög? Skulle jag go bananas och spendera dem på spel och hästar? Skulle jag ge bort allt till orangutangerna på Borneo?



Vad skulle du göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar