Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






fredag 18 november 2011

Blommor och bin!

Idag när jag hämtat Elvira och skulle skjutsa henne till ett födelsedagskalas fick jag en lång och detaljerad utläggning om hur barn blir till... Det hade hon minsann fått förklarat för sig i skolan! Det var tur hon satt i baksätet och höll låda för jag dog nästan när jag försökte köra och samtidigt lyssna till en liten men VÄLDIGT konkret sexåring...

Jag fick lära mig vad alla tjejens "hål" är till för (kiss, bajs, bebis, mens), hur en kille ser ut och fungerar (killar har en en påse med liksom kulor) och när en tjej vill "sexa" så sätter man snopp mot snippa.... Sen berättade hon glatt vidare om ägg som blir bebis i magen och sen, till slut, kommer bebisen ut!

Sen tittar hon på mig och ser så där ûberfinurlig ut som bara hon kan göra och säger:
"Har du och Andreas gjort det? Snopp mot snippa?"

Hahaha, vad svarar man på det? Var ju bara att erkänna, hade ju ett levande litet bevis i bilbarnstolen bredvid...

Det där snacket om "blommor och bin" verkar redan vara avklarat i alla fall! Tack för det Karlavagnen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar