Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






måndag 2 april 2012

Safari, packning och sömnpiller....

Vi ska snart på Påsk-safari till nordligare breddgrader! 55 mil enkel resa i bil med två vuxna, tre barn, barnvagn och packning till allihop. Det är som att be om stryk. Men vi ska göra ett försök. För första gången i mitt liv ska vi sätta en takbox på bilen, det måste ju vara grymma vuxenpoäng på sånt?! Utan takbox, ingen packning. Barnvagnen fyller upp skuffen och sen är det fullt.

Jag ska sitta bak. I mitten. Mellan E1 och E2. Återigen, som att be om stryk. Kanske ska ta en sömntablett, en stark rackare, och satsa på att sova mig igenom hela resan. Jag bunkrar med nyladdade Nintendos och Ipods. DVD-skärmar ska fram och jag har 6 (!) nya filmer som jag hoppas ska kunna slå ihjäl lite tid för E1 och E2. Hur vi ska roa Milo är en större nöt att knäcka, vi får väl hoppas att han sover en del av resan och sen blir det väl ett par extra mat/blöjstopp längst vägen...

Det är ju dessutom minusgrader och snö. Vi har naturligtvis precis bytt till sommardäck. Kul.

MEN jag vet ju att när vi väl kommit fram så är det värt det! Det är alltid så mysigt där uppe och man blir så väl omhändertagen.

PS: Om du råkar vara en klåfingrig tjuv så kan jag meddela att huset här hemma är under övervakning så gör dig inte besväret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar