Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






tisdag 17 april 2012

Regn, Rusk och Nyhetens Behag!

Alltså det är vädret, nog för att man hört talas om aprilväder men det här är ju löjligt. Från sommar till vinter på 12 timmar. Snö, sol, snö, sol, snö, regn, regn och rusk. Blä! Nu eldar jag i braskaminen för jag tycker det är rått och småkallt inne....

Idag blir en hemmadag! Har ju redan hunnit med en frukostdate och handlat lite på stan. Ska fixa en tacopaj (utan pajdeg) LCHF-style till middag idag och jag längtar redan. Det är så sjukt gott och enkelt! Köttfärs, hackade tomater och lite lök, ett lager av majonäs och cremefraiche som sen täcks med riven ost, bums i ugnen och sen klart. Gräddfil och lite grönsaker till. Nom Nom Nom!

Apropå mat, Akiko Sushi, Strängnäs första och enda sushiställe, har faktiskt öppnat idag efter att ha hållit hela stan på halster i flera månader.... Tänkte ta torsdagslunchen där med Daymakertjejerna men då lär vi få äta tidigt, idag när jag åkte förbi vid kvart i tolv var det massor av folk där inne och fler på väg in.... Nyhetens behag! Jag hoppas verkligen det kommer gå bra för dem! Kul är det i alla fall att alla pizzerior och caféer får lite konkurrens av något helt annat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar