Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






tisdag 10 april 2012

Lekland, usel morsa och regn...

Det är påsklov och facebook svämmar över av käcka statusrapporter över allt fantastiskt kul och pedagogiskt som alla superduperföräldrar sysselsätter sig och sina barn med när det är lov. Det är lekland, busland, badhus, bakning, skogspromenader, pysselstunder och ekologisk morotsodling...typ... Själv tänkte jag baka men det slutade med att jag öppnade en förpackning färdigbakade bullar!

Då känner jag mig som världens uslaste morsa. Jag är lite allergisk mot lekland, har en hel del fördomar som inkluderar 100-tals snoriga barn, hosta, kladd, klet, snor, köer, trångt, ljudnivå from hell osv. Ungefär samma sak gäller badhus och där ingår dessutom drunkingsrisken! Hjälp, själv är jag helst hemma och hoppas att barnen ska sysselsätta sig själva. Vilket de gör - genom att slåss med varandra. Vilket i sin tur leder till galen mamma. Skit också, jag måste nog börja ta med dem ut så att de åtminstone slåss med andra barn..... ;)

Är vädret bra så brukar det mesta lösa sig ändå, en studsmatta och några bandybollar så är de glada och nöjda! Men idag har ju vädergudarna gått på semester och lämnat oss jordbor med regn och elände....
Resten av veckan ser lika illa ut, först om en vecka verkar det börja ordna upp sig!


Det är åtminstone plusgrader, man får vara glad för det lilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar