Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






måndag 23 april 2012

Keso, Wordpress och en triljon vuxenpoäng

Måndag morgon. De stora avlämnade i skolan och den lilla sover för tillfället. Själv har jag fastnat i soffan med min nya drog: Keso och en skvätt koncentrerad lightsaft. Kanske inte helt by the book om du är en strikt LCHF:are men gudomligt gott.... Till det en kopp kaffe och dagen känns rätt OK trots det urriga vädret.

Ska göra ingenting idag, det är i alla fall min plan! Sitter och tittar lite på wordpress, ett annat verktyg att blogga med. Är lite sugen på att flytta över bloggen dit men vet inte riktigt om jag pallar med allt pyssel. Det återstår att se. Är den någon som sitter på en stor och djup källa av kunskap gällande Wordpress så dela gärna med dig. Är det en bra idé att byta? Tycker blogger/blogspot funkat OK hittills men nu strular mobilappen och jag har bara fått för mig att Wordpress är bättre.. Ni vet, när man fått en fix idé så är det svårt att bara glömma bort den. Jag har ju en tendens att snöa in på såna här saker, kan sitta i timmar och bara byta bilder, färger, kolla typsnitt osv... Andy blir GALEN!

Apropå något helt annat (och rätt ointressant också). Igår gjorde jag helstekt fläskytterfilé i ugn. Det kanske inte låter så märkvärdigt för de flesta men alla som känner mig vet att det är en mycket ovanlig, snudd på unik händelse eftersom jag är straffbart dålig på att laga mat. Nåja, den blev faktiskt riktigt bra efter att ha åkt in och ut ur ugnen typ 5 gånger. Den blev ju aldrig klar. Där och då föddes suget efter en stektermometer. En pryl jag aldrig vetat att jag ville ha, knappt att det fanns.

Plötsligt såg jag framför mig hur jag skulle kunna skapa kulinariska mästerverk med hjälp av den där jädra termometern. Kyckling, kött, fläsk, skinka. Allt skulle jag kunna få till om jag bara hade en stektermometer.
Idag på ICA så såg jag den. Köpte den. Nu kommer jag kunna skapa ljuv musik i köket. Kom hem, packade upp den, vred och vände på den. Inser att det behövs ett batteri. Så vilket år som helst kommer jag kunna börja använda den. Så snart jag köpt ett batteri.

Ruggiga vuxenpoäng dock. En stektermometer. Sug på den ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar