Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






torsdag 5 april 2012

Jag vill ha en padda!


Jag vill ha en padda, inte en stor grön slemmig utan en platt liten rackare som jag kan surfa på! Återigen, jag är en verry verry verry late adopter... Saker smyger sig sakta på mig och just nu är det en padda jag vill ha.

Tror dock att jag måste börja jobba innan jag kan gå loss på önskelistan. Jag har sagt det förr och säger det igen, man blir icke rik på att gå hemma med föräldrapenning!

De tre musketörerna (Elliot, Elvira och Elsa) har varit ute och lekt. Elliot har badat i leran och fick strippa av sig alla kläderna redan i hallen. Han höll på att dö. Tänk. om. någon. ser. honom. i. kalsonger. Det vore ju den största katastrofen av dem alla... Att de tio minuter tidigare pratat om att åka till badhuset imorgon det hade han glömt. Kalsonger? Badbyxor? Tänk att det kan vara sån enorm skillnad. Gör alla kalsonger lika badbyxor och vi slipper dessa "nära-döden-upplevelser"!

Nu är hans skor lerinpackade och med lite tur kanske Elsa har ett par gummistövlar han kan låna resten av resan. Den elaka modern hoppas att hon har ett par rosa, gärna med hjärtan, i rätt storlek. Så kanske han tänker en extra gång innan han badar i leran.... (Inte så troligt men man kan ju hoppas!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar