Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






fredag 30 mars 2012

Komplimanger, bortförklaringar och ett enkelt TACK....

Det här med komplimanger. Varför ska det vara så svårt att spotta ur sig ett enkelt tack istället för 100 bortförklaringar? "Den här gamla trasan?" "Neeej, inte har väl jag gått ner något sen sist? Jag är fortfarande tjock" "Fin i håret, va? Är du galen?"


Igår kommenterade både mina snälla arbetskamrater och en annan vän att jag såg smal ut. Vad gör jag? Se ovan. Informerade om att jag minsann inte var smalare än sist vi sågs och OM jag nu råkade se lite smalare ut så berodde det enbart på att jag var klädd i svart från topp till tå. Vad dumt av mig! I fortsättningen ska jag bara säga TACK och gotta mig i komplimangen, jag ska fullständigt marinera mig i den! För det är jag värd, jag har ju faktiskt gått ner några kilon de senaste veckorna/månaderna. Jag är duktig. För det mesta. :)

Min fantastiska sambo öser komplimanger över mig! Han brukar få en blick som betyder "Är du full eller?" Ska prova med tack där också!

Min "finaste" komplimang kommer jag nog aldrig glömma. Den fick jag när jag var gravid med Elliot, år 2002, en vilt främmande människa (en tjej) kommer fram till mig på Heron City - mitt blanda alla människor som väntade på att bion skulle starta - och säger något i stil med "jag ville bara säga att du är så fin, det riktigt strålar om dig". Jag kommer fortfarande ihåg det, jag tror jag stammade fram ett tack och så här 10 år senare så minns jag det fortfarande! Sjukt va? En snabb liten kommentar bet sig fast och jag glömmer det nog aldrig. Hon hade antagligen glömt mig 45 minuter senare och jag minns henne än idag. Häftigt! Det gjorde verkligen min dag och säkert hela veckan efter också!

Tänk att så lite kan betyda så mycket!? Ganska fantastiskt när man tänker på det.... Så idag blir din uppgift att ge en komplimang eller två till någon som förtjänar det. Och om personen ifråga kör i gång med bortförklaringarna - strunta i det!! Innerst inne kommer din kommentar kommer kännas som vispad grädde i en stor kopp varm choklad dvs UNDERBAR!

Bild lånad av lovisaillustration


Happy Friday på er! Lillgrodan sover och jag ska jobba lite.....

1 kommentar: