Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






onsdag 29 februari 2012

Kofot, Kvitten och Tråk!

Imorse fick jag leka bilmekaniker när vi skulle iväg till skolan... Upp med motorhuven, fram med kofoten och sen knacka till startmotorn som tydligen hänger sig ibland?! Som tur var startade bilen efter mitt knackande och jag slapp få en hjärtattack på plats. Imponerade något på barnen i alla fall som tyckte jag var duktig. Alltid något.

Ser ni mig på ICA parkeringen med kofot så är det inte inbrott jag ska göra utan bara knacka igång biljäveln. Ring inte polisen, tack.

Prickens prickar verkar vara på tillbakagång... Det går åt rätt håll även om det går sakta. Han är fortfarande en liten pain in the butt kvällstid då han knorrar och piper men i övrigt är han en relativt glad liten bebis.

Jag funderar på att ta en tur till Kvitten idag och kasta lite sopor innan jag ska hämta kidsen på skolan. Än så länge är det bara en liten fundering. Vi får väl se. Det känns lite meningslöst egentligen att bara åka och kasta några småsaker när det står både en tvättmaskin och en torktumlare som ska kastas på altanen. Vi borde väl försöka låna ett släp och ta allt på en gång.


Åh vilket tråkinlägg ser jag nu. Jag går och lägger mig på soffan, skäms en stund, och ser om jag kan åstadkomma något roligare lite senare... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar