Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






fredag 3 februari 2012

Borta bra men hemma bäst!

Idag har jag visst inte ens närmat mig bloggen förrän nu... Vaknade imorse och var så trött och snorig att jag bara ville krypa ner under täcket igen - och det gjorde jag! Släpade mig sen upp strax efter nio eftersom jag lovat mamma att vi skulle åka till Hedlandet. Jag, Andy och bebis hämtade upp mamma och begav oss sen på utflykt. Det fanns faktiskt en hel del kul kläder där för tillfället, en del från La Redoute, Vila, Lyle & Scott osv. Jag och mamma sprang runt och klämde och kände på det mesta medan Andy tålmodigt drog runt på vagnen. Jag har en känsla av att han hade haft  något mindre tålamod om inte mamma varit med :)

Provade lite kläder men köpte inget utan höll mig, hyfsat i alla fall, till planen dvs en hissgardin till Elviras rum.

När vi var klara där åkte vi till mormors lägenhet och städade ur den och packade ihop alla våra prylar och begav oss sen äntligen hemåt Åsby igen.

Borta bra men hemma bäst!

Målarna var klara och efter att ha torkat slipdamm precis överallt så har vi nu fått tillbaka det mesta på sin plats. Det blev så fint!! Jag är så glad att vi tillslut enades om denna tapeten! Me lajk alåt! Vi körde medaljonger på två väggar och enfärgat på de andra.

Nedan ser ni på ett ungefär hur det blev! Jag har försökt fota ungarnas rum också men den tapeten är svår att fånga på bild, smalrandig vit och ljusblå. Syns inte riktigt, åtminstone inte när man fotar med ajfånen.

Nu ska jag försöka vila mig i form i soffan, lite te kanske gör susen! Imorgon är det ST-cupen och Elliots lag ska spela i pauserna. E1 och E2 är ju hos sin pappa from idag men vi åker dit och tittar på i alla fall.


Duro Cornelia Paviljong Silver



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar