Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






söndag 29 januari 2012

Lucka 23, Kvitten och solsken!

Kommer ni ihåg lucka 23? Det gäller i alla fall fortfarande.... Kom igen nu, killen behöver en fast punkt i livet, någon som hejdar honom från att dö ensam och utmärglad i garaget med en BMW-motor som huvudkudde och en blinkers som nattlampa!


Mogen kille i sina bästa år söker....

Jag gör detta av flera skäl, naturligtvis för att jag är en fantastiskt snäll människa ;) men främst av egoistiska skäl. Jag vill ju hitta den "ultimata" bonusmamman till mina barn! På köpet får man E1 & E2, mig, Andy och Milo. Just det min mamma Anki följer också med i paketet. Det blir som "Tomten är far till alla barnen", fast utan fylla, slagsmål, svartsjuka och galna grannar. Typ.

Nåja, maila mig så ordnar vi en blinddate! :)

Idag sken solen och genast fick man tillbaka lite livsgnista i denna eländiga gråa vintertid! Själv ägnade jag mig åt en tur till Kvitten (dvs Strängnäs egna soptipp). Mmmm, egentid på Kvitten  i strålande solsken omgiven av sopor och några få pensionärer som ihärdigt sorterade galgar från burkar och gamla mattor! Det var härligt, det är lite terapi att rensa och kasta bort gamla saker. Najs, nästa gång tar jag med mig kaffe! :)

Hann även med en tur runt i ett par affärer för att leta elprylar. Ska försöka koppla in spotlight-skenor i ungarnas rum men behöver förlänga sladdar och sånt junk. Galet irriterande att man inte är lite mer händig.... Vi måste också sätta upp krokar i taken och taket består av gipsskivor och jag inbillar mig att saker fäster dåligt i gips?! Måste jag leta upp en regel eller kan jag sätta mollyskruv i taket? Återigen - skit också att man inte är händig!

Något som jag faktiskt HAR fixat idag är rullgardinen i Elviras rum, den satte jag upp helt själv...nästan i alla fall. Andypandy fick vara mina extra armar när det skulle måttas. Det blev i alla fall bra till slut. Duktig Åsa!

Imorgon ska vi röja ur vardagsrummet på förmiddagen och sen får vi väl leka nomader resten av veckan, ta ungarna under armen och flytta runt tills tapetsering och målning är klart!

Nu ska jag parkera min breda rumpa nedanför soffan för jag och Andy har en deal. När Modo vinner matcher så får jag massage - numera är jag en något mer engagerad flickvän när det gäller ishockeyn! Modo vinner = glad Andy = massage = glad Åsa - en winwin situation kan man säga! Så nu är det dags att kvittera ut gårdagens seger!

2 kommentarer:

  1. Välkommna och bo här om ni vill... Jag tycker om kollektiv...

    SvaraRadera
  2. Du vet att du är välkommen att bo här alla dagar i veckan.......risken finns dock att vi skulle blanda ihop våra dieter vilket bara skulle kunna sluta på ett sätt dvs i programmet "Biggest looser"........men tänk vad gott vi skulle ha det på resan dit, grädde och Skogaholmslimpa hela veckan lååååång!

    C

    SvaraRadera