Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






fredag 20 januari 2012

Fredagkväll i huset vid skogens slut......

Andy är på hockeymatch och barnen har åkt till Björn. Elvira hade ju skoldisco ikväll hon var superpeppad. Det sista vi gjorde var att spraya lite blå färg i håret på henne, hon var mycket nöjd med resultatet!



Milo sov säkert 4-5 timmar mitt på dagen och när han väl vaknade strax efter fyra på em  så var han glad och pigg. Konstigt nog så somnade han om redan vid sju och ligger nu nedbäddad i sängen - själv sitter jag bara och väntar på att han ska vakna.... Så fort de små rutiner man har ruckas så blir man lite misstänksam och undrar vad som är på gång. I värsta fall vaknar han väl typ kl 01.00 och tror det är morgon...

Jag är galet trött och höll nästan på att somna på soffan när M väl slocknat, har dock satt mig upp nu och ska försöka hålla mig vaken någon timme till i alla fall.

Lördagen och söndag måste ägnas åt att röja ut båda barnens rum, jag fattar inte var vi ska ha alla saker medan målaren jobbar. Vi kommer få trava det högt och lågt i hela lilla huset medan det slipas, spacklas och målas. Jag funderar på att låna en lägenhet och fly hemifrån några dagar medan de håller på här. Inte speciellt kul för varken oss eller målaren att trängas i huset samtidigt......

Det kommer i alla fall bli jättefint när det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar