Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






fredag 20 januari 2012

Dagens Vikt - vecka 1 med LCHF

Både jag och Andy vägde oss i morse efter vår "kickstart" med LCHF denna vecka. Jag har kört i 6 dagar och Andy i 4 dagar. Nytt "startdatum" att jämföra med blir alltså den 13 januari.


Andreas har på dessa fyra dagar gått ner drygt 3 kilo!! Jag har tappat 2,6 kg och är jättenöjd, såklart! Nu kör vi vidare och hoppas på viktkurvan fortsatter att dala neråt, vi kanske inte kan hoppas på samma takt men neråt i alla fall...

Hurra, hurra, hurra för oss! Nu får jag fira ikväll med en ruta (eller två) mörk choklad! :)

2 kommentarer:

  1. Det trotsar liksom alla naturlagar, hela kroppen säger "nej, det här kan aldrig gå". Det sitter så hårt rotat att fett är farligt och nu när man kan go bananas och äta, för mig, fantastiskt god mat så kan man liksom inte fatta att det medför en viktminskning! Men vi ska väl inte ropa hej än, vi tragglar vidare och ser vad vågen säger nästa vecka!

    SvaraRadera