Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






lördag 10 december 2011

Minigrisen Milo

Sitter just nu på toaletten med den bärbara datorn i knät och väntar på att Milo ska bajsa färdigt... Han ligger på skötbordet och sprattlar, knorrar och grymtar som en liten mini-Milo-gris. Bara så ni vet var jag hittar min inspiration när jag bloggar ;) Långt ifrån flashiga magasin eller hippa inredningssajter....


Förmiddagen har tillbringats på Isabellagården där jag hälsat på min mormor som är lite skruttig efter att ha vurpat rejält för ett par veckor sedan. Återigen fylls jag med den djupaste respekt och vördnad för dem som jobbar inom vården. Själv skulle jag inte klara av ens 3 timmar. En del har det. Andra har det inte. Jag har det defintivt inte. Nåväl, tack för att ni finns alla ni undersköterskor och annan vårdpersonal som tar hand om våra nära och kära när det behövs...

Mellanlandade sedan hos Cissi och Tobbe där vi knyckte några vedträn för att provelda vår öppna spis som på senaste tiden snudd på orsakat brandlarm pga av rök i mängder. Jag har, falskt och grundlöst visade det sig, skyllt på dålig blöt ved när det i själva verket var spjället som slagit ihop. Toolman Tollén ordnade det under eftermiddagen och nu brinner det av bara f-n. Verri verri najs!

Hann med en lunchpizza på stan också innan på vägen hem. Nu blir det en hemmakväll i soffan. Tydligen spelas det någonslags fotboll senare ikväll som vi ska titta på. Jippie. Jättekul. Verkligen. Enda fördelen med sport på TV är att man kan förhandla till sig lite massage under tiden. Och det gillar jag. Jättemycket.

Nu verkar det vara färdigsprattlat och bajsblöja nummer 57 för dagen ska bytas!

Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar