Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






torsdag 8 december 2011

Lucka 8

Jag och mina djur

Jag har alltid gillat djur men varit rätt dålig på att ta hand om dem... När jag var liten tjatade jag till mig en guldhamster (började med en häst men slutade med en hamster). Hamstern hette Rufus och bodde i en liten bur med spån och ett hamsterhjul som enda sällskap! Rufus var kul i typ 20 minuter. Rufus gillade att bitas och att springa galet i sitt hjul hela nätterna.

När Rufus gick vidare till hamsterhimlen så grinade jag till mig en undulat som fick heta Jacob. Jacob var lite roligare än Rufus, men bara lite. Han bet mig inte men satt mest på sin pinne och skränade. Jacob trillade, bokstavligen, av pinnen och sen fick jag inga fler djur av mina föräldrar....

Många år senare när jag flyttade ut till Åsby blev vi med katt. Fast den här gången var det katten som valde oss och inte tvärtom. Vi döpte henne till Esther och hon var en supermysig katt och kär familjemedlem (bortsett från insläpade döda sorkar och tusentals fästingar). Tyvärr fick Esther cancer och vi tvingades avliva henne! :(

Nu är vi utan djur och så kommer det nog förbli!

Lagom avancerat husdjur



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar