Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






tisdag 20 december 2011

Lucka 20

Här bor jag!


Jag har bott i Strängnäs till och från under hela mitt liv. Mina första år (?) tillbringade jag på Klostergatan i en stor fin lägenhet med utsikt över Ångbåtsbryggan, sen bar det av till Trädgårdsgatan där jag bodde ända tills jag flyttade hemifrån. Första flytten gick till Linköping där jag pluggade en kort sväng, hem igen och sen en sväng upp på Tingstugatan följt av en tur ner på stan igen till Klostergatan. När jag var och tittade på lägenheten på Klostergatan så visade det sig att nuvarande hyresgäst blivit vräkt men inte hunnit ut så när jag kommer dit, med hyresvärden och pappa i släptåg sitter det ett helt gäng av låt oss kalla dem "inte-helt-OK-folk" och ger mig det onda ögat för att jag typ stulit deras knarkarkvart.... Ett låsbyte senare så var jag installerad.

Med facit i hand så var det nog tur att tidigare hyresgästen blev vräkt, i och med detta så var grannarna något härdade.... Jag tror att det i princip var fest i den lilla ettan varenda helg i ett år eller två! En och annan lördag eftermiddag tillbringades i solen på balkongen med en cider, det var härliga tider! ;) Bodde ett tag i en tvåa i samma hus, samma våning. Bara att bära tallrikarna från ena köket till det andra. En ganska angenäm flytt!

Sen flyttade jag till Västerås för att plugga. Jag hann med två flyttar inom Västerås och en flytt till utlandet, innan det var dags att flytta hemåt igen. Södertäljevägen, here I come följt av Bondegatan. Där bodde jag i tre olika lägenheter, 2:a, 3:a och 4:a. 2005 hyrde vi ett hus i Malmby, hann precis flytta in och föda barn och sen var det dags att packa ihop hela bohaget och flytta till Åsby. Nu har jag bott här sen juni 2005 och har inte för avsikt att flytta förrän drömvinsten trillar in!

Så en 10-12 flyttar har det nog blivit genom åren, vet inte om det är direkt mycket men min pappa gick i strejk någon gång runt år 2000 - då hade han flyttat klart mig! :)

Strängnäs må vara en småstad, på gott och ont, men jag trivs och det är faktiskt ganska fint här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar