Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






torsdag 1 december 2011

Lucka 1

Dags för lucka 1, värdelöst vetande om Åsa! Vi startar idag, 1 december, och håller på till den 24 - OM jag kan fortsätta komma på saker som inte alla redan vet... :) Vissa saker "nååågot" mer (o)intressanta än andra!

Jag och SPORT

Många vet att jag inte direkt är den sportiga typen.... På mitt jobb råder galen träningsiver och den ena försöker överträffa den andra med krävande utmaningar! Man åker Vasalopp, springer maror , cyklar tills rumpan ramlar av och simmar i iskalla vatten! Mitt i det där sitter lilla jag som knappt kan springa 3 km utan att behöva akut hjärt- och lungräddning!


Vad alla kanske inte vet är att jag faktiskt hållt på lite med några olika "sporter" när jag var yngre... Jag spelade handboll i flera år för IFK Strängnäs, jag har spelat lite pingis, dansat jazzdans och simmat konstsim! Tro det eller ej.... Till och med medverkat i uppvisningar i konstsim med näsklämma och blomma i mitt bakåtslickade hår! Jag var helt kass på det... :) Jag är vig som ett kylskåp och det är ingen som vill se ett kylskåp plaska runt i bassängen....


Det jag tycker är otroligt kul är att spela innebandy, skulle mer än gärna försöka hitta ett gäng att spela med och köra 1-2 gånger per vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar