Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






onsdag 29 februari 2012

Tips: LCHF-plättar och Redkenprodukter

Jag tänkte ju gå en promenad med lillgrodan i vagnen innan de stora skulle hämtas på skolan men när jag tittade i brevlådan hade jag fått en paketavi och åkte istället in till stan, hämtade paket och handlade lite.

När jag sen väl kom till skolan så var lillgrodan sur och hungrig så det var bara till att amma honom i bilen... Då är man tacksam för sina små taxöron, rackarns smidigt att alltid ha maten med sig och i rätt temperatur dvs fisljummen. När båda barnen hittat till bilen åkte vi hem och fixade lite mellis. Jag har rätt länge varit sugen på att prova LCHF-plättar (recept i Katrin Zytomierskas bok, se nedan), så det gjorde jag.

DET VAR SÅ GOTT! Var lite skeptisk och trodde det skulle smaka ägg, typ stekt ägg. Men icke. Supergott och det blev fluffiga goda plättar. Till dem hade jag lite grädde och tinade hallon/blåbär som jag hade i frysen. Det här skulle jag kunna äta tre gånger om dagen i minst en månad tror jag... ;) 5 av 5 plus får dessa plättar av mig! Ungarna gillade dem också vilket är ett plus i sig.

I mitt paket jag hämtade upp så låg Redken shampoo och balsam som jag beställt för ett par dagar sen via www.feelunique.com. Denna gång beställde jag en annan variant, volym, mot vad jag haft tidigare. Ska bli kul att testa denna variant. Redkenprodukter överlag är kanonbra, räcker dessutom hur länge som helst! Kostade 226 kr för schampoo och balsam. Helt OK tycker jag, kostar nog det dubbla om du köper det på salong i Sverige.



Ikväll blir det hönsfika i Åker. Ser ut att kunna bli en riktigt bra dag det här......eller so far so good i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar