Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






tisdag 21 februari 2012

Lunch, Dekorerat och fika

Idag visade sig bli Andys sista "lediga" dag, imorse ringde de från hans förra jobb och frågade om han ville börja jobba igen... Med start imorgon. Det är ju fantastiskt bra. Vi får väl hoppas att det blir långvarigt denna gång. Nu har vi bara några små problem som måste lösas:

1. Vi har bara en bil. Måste pronto pronto få igång lilla Peggan. Det blir ett jobb för Mästermekanikern i gympadojjorna.

2. Hur ska jag klara mig själv?

Jag har invaggats i en falsk säkerhet nu i två månader. Alltid ett par extra armar som bär. Alltid någon som kan skjutsa barnen till skolan ibland eller som är hemma med lillgrodan medan jag skjutsar/hämtar/lämnar? Mina dagar som lyx-föräldraledig är ÖVER! Hur ska jag överleva?

Vi firade hans nygamla jobb med att äta lunch på stan och boka en tid för slingning åt mig på Dekorerat. :) Världens veligaste kund är tillbaka.... Jag får väl tåla att blir gulrandig i skallen en tid framöver! Det lär väl inte gå på ett tjillevipp att bli ljus igen tyvärr!

Till kvällen kommer Fia, Ullis och Kofot ut och fikar här i Åsby! Det är ju fetto-tisdagen, det blir inga semlor men lite onyttigheter blir det i alla fall... Går jäkligt bra att banta just nu faktiskt - NOT!


Dekorerat


Lite färg har redan släppt i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar