Välkommen in!

"Barn är inte bara en tröst i ålderdomen. De påskyndar den också"






torsdag 23 februari 2012

Dum och elak!

Min dotter. Herregud. Giv mig styrka.

Hon fyller sju år om ett par veckor men beter sig som en fullfjädrad tonåring. Imorse vaknade jag av att hon vrålade som om någon brutit sig in och stuckit kniven i henne.
"Maaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmaaaaaaaaaa, Elliot är duuuuuuuuuuum" - skrek hon ungefär 200 gånger innan jag orkade släpa mig upp ur sängen för att reda ut denna enorma oförrätt som tydligen inträffat. Det visade sig att Elliot tagit hennes täcke och sen inte lagt tillbaka det ordentligt och till råga på allt hade han försökt KRAMAS med henne också. Gud förbjude, vilken katastrof!

När jag försökt medla i denna ofattbara kris så gick jag tillbaka och la mig i sängen. Efter en stund kom dottern in med bestämda steg och, utan ett ord, la en stor lapp på min mage och en liten lapp på Milos mage:


Det är lite oklart vad Milo har gjort för att drabbas av hennes vrede, hon mumlade något om att han skriker när hon vill titta på TV?! Men när lappen landade hos Milo hade hon ännu inte satt på TVn så jag tror han fick fan för någon tidigare synd...

Hon är i alla fall bra på att stava för att inte ha fyllt sju år än. Om man nu vill hitta någon ljuspunkt i hormonraseriet. Grattis igen Victoria och Daniel - detta är vad som väntar runt hörnet!

Fantastisk morgon på denna sportlovslediga dag. Är det försent att ångra ledigheten och dumpa surmulen på fritids? ;) Tyvärr har jag ingen bil så jag kan inte fly så långt heller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar